Monday, May 24, 2010

aku mahu bicara semula

Setelah sekian lama blog ini tidak di update. Bukan tak nak update tapi hati tidak punya perasaan. Kini aku kembali mahu berbicara. Mungkin bicaranya tidak sehebat hati aku berbicara. Mungkin aku tidak pandai mengekspresikan suara hati aku melalui tulisan.
So many things happened recently, tak tahu mana nak mula (:

Berpindah Sangat Memenatkan
Aku rasa dah seminggu lebih aku berpindah rumah. Seriously it is too tiring. Then ditambah pula aku yang menjadi maid. Tapi aku tak kisah. Mungkin ini peluang aku untuk belajar bagaimana untuk menguruskan rumah tangga aku nanti. Hehe. Even though aku tak pandai masak, at least I know a little bit.

Pagi Ialah Tengahari
Tiada lagi erti pagi dalam hidup aku. Aku tidak akan mengsia-sia kan cuti aku. Almost everyday aku bangun pukul 12. Apa nak jadi anak dara ni kan? Seusai solat subuh, bantal, froggy dan tilam yang empuk akan menjadi teman setia aku. Kalau tiada matahari yang memancar ke jendela bilikku dan bahangnya yang menusuk kulitku, mungkin petang akan menjadi pagiku. Thank you to sunlight!

Learning To Be?
Yeah. Saya sedang belajar menjadi isteri yang sempurna suatu hari nanti. Haha. Mampukah? Mungkin aku sedang belajar menjadi maid. Setakat menguruskan rumah, aku tidak kategorikan dalam 'sempurna'. Mencapai tahap 'biasa' pun aku belum lagi. So, come on Dilah! tingkatkan usaha anda! Gatal. You are just 19 XD

Duit Oh Duit!
Kalaulah ada pohon yang berantingkan perak, berdaunkan duit dan berbuahkan emas tumbuh depan rumahku (:



No comments:

Post a Comment

[ordinary person]

My photo
weird. very clumsy. confused. forgetful. unpredictable but you'll be entertained.